måndag 4 juni 2012



















Det var länge sedan jag misströstade så fullständigt över vädret. Ja jag vet att jag kan gnälla en aning då och då på just detta, men de senaste dagarna har vädergudarna behandlats oss jordvarelser värre än vanligt. 
Det började i fredags, sedan tog det liksom aldrig slut. Regnet formligen hälldes ner över oss, i två hela dygn. Lördagskvällen kryddades dessutom lite extra med stormbyar och iskyla. Redan på lördag morgon insåg jag dock att mina små skyddslingar på balkongen skulle drunkna om det fick fortsätta att stå ute. De fick istället komma in i stugvärmen. Där stod de sedan fullständigt chockade i flera timmar innan de torkat upp någorlunda. De står fortfarande kvar inomhus och jag vet faktiskt inte riktigt när jag ska våga sätta ut dem. 

Helgens stora begivenhet var annars kalaset för tvååriga Siri-Lo. Det bjöds på kaffe och tårta och för de lite yngre ordnades fiskdamm. Jag minns så väl mina egna kalas på Övre Skogsbacken. Alla kvarterets barn var inbjudna och det hoppades säck och tittades på gamla Super8-filmer. Jag fick alltid bestämma tårtingredienser och valde allt som oftast vindruvor och banan. En riktigt sjuttio- och åttiotalsklassiker! Mamma och pappa var bra på att ordna kalas, jag minns dem med glädje!

Imorgon tänkte jag passa på att gå upp med tuppen och ta mig till Järfälla. Ett riktigt bottennapp i morgontrafiken. Jag räknar med en timma i köer och kanske lite mer därtill. Vi får väl se hur många jag måste stångas med i arla morgonstund.

Bäst jag går och lägger mig!
Godnatt önskar Drak-Ulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar