torsdag 14 juni 2012



















På plats i Borlänge. Hällregn vid ankomsten, men det ska bli uppehåll imorgon sägs det, så jag hoppas på det. Jag ska upp med tuppen imorgon, ska vara på plats redan klockan sju så vi har gjort en specialdeal med frukostrestaurangen. Om den poletten trillar hela vägen finns det frukost strax innan halv sju. Vi får se hur det går.

Enligt Wikipedia är Borlänge Sveriges 25:e största tätort och traditionellt sett mest känd som industristad med SSAB och Stora Enso. På senare tid har den årligen återkommande kulturfestivalen Peace and Love satt Borlänge på kartan på riktigt.
Men jag är inte så imponerad av utsikten här från mitt fönster. En bussgata med med idel stängda affärer. När jag känner efter så kurrar magen faktiskt lite nu inför läggdags. Så det blir till att hoppas på frukosten. Hotellfrukostar brukar smaka gott! I synnerhet när de är gratis.

Tills dess, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar