onsdag 6 juni 2012



















Målet för dagen var att köpa glass. Åtminstone om man får tro lilla Siri-Lo som jag haft nöjet att umgås med idag. Vi tog oss ut i solen och tittade på grävskopor och vackra blommor. En kontrast kan man tycka, men i Sirsans värld har man ännu inte nischat sig. Inte på riktigt i alla fall. Därför var det lika intressant att klappa på grävskopans stora däck som att plocka maskrosor på ängen. Vi hann också med att gå till lekplatsen och prova rutschkanan. Eller om man ska vara helt ärlig så var det mest dockan som fick nöta på rumpfläsket. Upp och ner for hon i väntan på att Sirsan själv ska bli modig nog att ta steget. Idag var hon dock inte riktigt mogen.

Det stora samtalsämnet under dagen var som sagt glassätningen. Hon fick välja själv och pekade ut en Cornetto jordgubb på glasskartan. Själv tog jag en TipTop. Efter en stunds ätande tyckte dock Sirsan att det kunde vara dags att byta glass. Hon bad om att få smaka och sedan lade hon helt sonika ner sin egen glass på galonbyxan. Det betydde, förstod jag efter en stund, att TipTop nu var hennes och jag fick hålla till godo med Cornetto. Ett smart drag av en liten människa. Jag blev snuvad på bästa glassen. Men hon är förlåten och jag längtar redan efter nästa tillfälle att umgås med denna ljuva lilla dam!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar