måndag 16 juli 2012



















Efter en dag bakom ratten blir man lite mör. Färden mot Skåne påbörjades i förmiddags och avlöpte utan större problem. Trafiken var gles och vädret en blandad kompott. Tidvis kraftigt regn varvades med sol och snålblåst. Vid första stoppet i Gränna sken solen och det var riktigt somrigt. Grännas huvudgata visade sig vara en riktigt pittoresk pärla som erbjöd polkagrisar i olika storlekar och smaker. Jag tror inte att jag tar i om jag säger att det fanns fem olika polkagriskokerier på denna gata som förmodligen inte var mer än 1 km lång. Tätt mellan sötsakerna med andra ord. Naturligtvis kunde man inte åka från Gränna utan en gris i fickan. Den här gången lät jag bli klassikern och köpte en krusbärsstång istället. 

Kullahalvön är sig likt. Det var ett tag sedan jag var här nere vid den här årstiden men jag måste säga att jag blir betagen varje gång. Visserligen låg molnen täta och några förskrämda regndroppar föll över den skånska myllan men Skåne är lika platt som det är vackert, den saken är säker.

Nu ska det bli skönt att sova.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar