måndag 9 juli 2012



















Jag har ätit alldeles för lite jordgubbar i år. Så tänker jag varje sommar. Men i år känner jag verkligen att det stämmer. Dem jag ätit har jag blivit bjuden på, det måste bli ändring på det. Resten av sommaren ska gå i jordgubben och de andra sommarbärens tecken. Jag menar, jag har ju till och med en liten smultronplanta på balkongen som börjar visa framfötterna. Men än kan det dröja ett litet tag innan de blir ätbara.

Det har varit en varm helg. Trots att solen inte alltid visar sig framför molnen så har värmen funnits där. Det verkar vara så att man måste nöja sig med det i år. Någon solbränna är det inte tal om. Värme i all ära men jag har lite svårt att sova när det är varmt. Jag tror det börjar bli dags att plocka fram fläkten som jag inhandlade förra året Den fläktade sin konstgjorda sommarbris över mig förra sommaren och jag tyckte det kändes som att jag sov bättre. 

I frånvaro av solen kan man ändå ägna sig åt balkonghäng. Jag och fröken V passade på att äta en klassisk liten sillunch på en balkong i Knivsta. Tre sorters sill och färskpotatis, gräddfil med hemmaodlad gräslök och jordgubbar till efterrätt. Sommar i kubik trots att solen vägrade. Man får göra det bästa av en svensk skitsommar. Balkonghäng är väldigt mysigt!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar