torsdag 26 juli 2012



















Riktigt stilig blir den, dörren. Grönt är uppenbarligen det nya bruna. Djurgårdsgrönt har nu tagit sig hela vägen ut på landsbygden i Småland. Idag har jag gjort en andra strykning och imorgon tar jag mig an inramningen, fodret och då blir det vitt på penseln.

Idag har det varit precis en sådan där fin sommardag som man går och längtar efter. Varmt och skönt, trots att några moln ibland svept förbi solen. Frukost, lunch och middag ute i det fria. Det är så det ska vara en sommardag. Det fyller på energidepån en aning inför hösten och det som komma ska. 

Fiska har jag också hunnit med en stund idag. Mete från bryggan resulterade i rökta abborrar lite senare på kvällen. Röken som morfar fick i present för många, många år sedan. Den använder jag istället flitigt varje gång jag kommer hit. Jag tror egentligen inte att morfar tyckte om fisk särskilt mycket, det stora nöjet låg istället i att fiska upp den. För min del är nöjet lika stort att äta som att fiska.

Nu ska jag vila lite.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar