torsdag 12 juli 2012



















En heldag tillsammans med Bagarmossens två godingar har jag haft idag. Solen visade sig riktigt frekvent, men jag kan inte påstå att den där riktiga sommarvärmen infann sig. Väl nere vid Söderbysjön insög vi att det gällde att vara riktigt tapper för att våga sig i vattnet. Vinden friskade i och de små barnen sprang som sig bör och plaskade tills läpparna blev blåa. Lilla Sirsan nöjde sig med att trippa längs strandkanten. Då och då var hon modig nog att doppa rumpan. Själv stod jag ivrigt påhejande på land. Det var fullt tillräckligt idag när vinden ilade runt öronen. Den svala vinden till trots handlade vi glass och njöt en extra stund av solskenet. Tack för en fin dag!

Egentligen ska man väl inte titta så mycket på tv under sommarhalvåret. Kanske borde man ta vara på det ljumma sommarkvällarna och ägna sig åt utomhusaktiviteter. Det är dock lättare sagt än gjort denna sommar då regnet allt som strilat i kapp med att solen gått ner. 
Då är SVTs arkiv en skatt att botanisera i. För ett par dagar sedan såg jag en dokumentär som heter "Mannen från Jupiter". Den grep tag i mig något oerhört. Vill ni se något som inte är som all annan skvaltv så tycker jag att ni ska klicka på länken här och titta: http://www.svtplay.se/video/174805/mannen-fran-jupiter

Nu ska jag krypa i säng!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar