onsdag 4 juli 2012



















Tillbaka i Stockholm. Tillbaka till vardag och verklighet. Det är lite skyddad verkstad vid sommarstugan, mitt bland vågskvalp och måsskri. Det är välbehövligt att komma ifrån storstadshetsen ibland och ladda om batterierna en aning. 

I morse tog jag tillfället i akt att njuta av en ljuvlig sommarmorgon på balkongen. Solen vräkte ner från en molnfri himmel och jag måste erkänna att jag var måttligt intresserad av att ge mig av med kameran i högsta hugg. Det börjar tunna ut på försäljningsfronten nu och dagens enda bokning var en av ganska få den här veckan. 

Eftermiddagen spenderades i promenadens tecken. Fröken V och jag struttade iväg längs Årstavikens vatten mot Hornstull. På café och restaurang "Bara Ute" vankades det kaffe och glass i solen och solen värmde något alldeles fantastiskt idag. Det kändes faktiskt för ett ögonblick som att sommaren kommit till oss. Under promenaden tillbaka gjordes ett kort stopp på mysiga Café Rhodos som serverar Lemonad, glass och goda smörgåsar från en turkos husvagn. Ur högtalarna ljöd jazziga toner från knastriga stenkakor. 

För att riktigt sätta fast pricken över i:et tillagades middag på grillen, för grillat är ju alltid godast!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar