tisdag 24 juli 2012



















Gamla Bettan är tillbaka. Jag vet inte om hon kommit för att stanna men tillbaka är hon i alla fall. Lite smutsigare än jag mindes henne, men vid god vigör. Vi får se hur länge det håller.

Idag kom sommaren! Jag vaknade till sol från en klarblå himmel och frukosten åts ute som sig bör en sommarmorgon på landet. Grannkatten kom och höll oss sällskap ivrigt spinnande. Om det var den vackra sommarmorgonen eller ren kelsjukhet vet jag inte. Förmodligen en kombination. 

Ytterdörren ska få ny lyster. Den har så länge jag minns varit brun och det är väl fint, men nu blåser nya vindar. En grön nyans med det talande namnet Djurgårdsgrön ska sätta punkt för det bruna. Jag skulle nog beskriva den lite som allmogegrön om jag fick bestämma men Djurgårdsgrön är alltså det korrekta namnet. Jag smygstartade lite med värmepistolen idag och jag tror att den kommer se riktigt stilig ut när dagen är till ända imorgon. Grönt mot rött, en klassiker.

Fiskbeståndet är inte allt för rikt i sjön känns det som. Visserligen är maskarna smala som piprensare här i jorden så det är inte mycket att agna med, men någon liten fisk borde man ju få. Jo, vi fick en abborre på mete idag, men den var så liten att vi int hade hjärta att ha ihjäl den. Kanske blir det ett nytt försök imorgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar