onsdag 11 juli 2012



















Singoalla Cheescake jordgubb är avsmakad. Resultat: Mycket väl godkänd. Jag ska inte nämna hur många av kakorna jag tryckte i mig, men det kan ses som ett bevis för att jag tyckte att de var goda! 

Idag begav jag mig ner till Sickla köpkvarter för att inhandla en brandsläckare. Vi har pratat ett tag om att vi borde ha en i sommarstugan och nu gjorde jag slag i saken. Det visade sig vara en djungel att treva i. Till min hjälp gick jag in på brandskyddsmyndighetens hemsida för se vilken sort som rekommenderades där. Plötsligt kände jag mig ganska kunnig på området och jag åkte hem med en sex kilos ABC pulversläckare. Jag hoppas att vi slipper att använda den givetvis.

I regnets tecken gick jag också på jakt efter kläder som kan stå emot vätan, men jag hittade inga. Dessutom verkade det vara så att de flesta butiker höjt priset på regnkläder efter inledningen på den här sommaren. Visst fanns det massor av regnställ i olika grälla färger, men jag kände inte för att se ut som Benjamin syrsa eller någon av hans färgglada insektskamrater i år. 

Nu ska jag vila mig lite.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar