måndag 14 januari 2013



















Äntligen kom solen. Det känns som att man inte sett av den sådär på riktigt, på länge. Visst glimtar den till ibland och låter oss sukta, men så som solen visade sig i helgen var det länge sedan den gjorde.
Det är just sådana dagar jag är glad att jag är ledig. Så att jag riktigt kan få suga i mig solens strålar och samla kraft inför nästa molnområde. Det är när solen skiner jag tar mina långpromenader. I helgen lyxades turen till och med till med kaffe och tilltugg på vägen. Under en ek någonstans utanför Knivsta inmundigades kaffet. Och som om inte det var nog, fåglarna kvittrade också. Efter avslutad promenad kunde jag via Runkeeper konstatera att benen burit närmare 1,1 mil. En härlig söndagspromenad. 

Efter den senaste tidens köldgrader blir jag allt mer nyfiken på att prova någon av de uppspolade isarna som sveper förbi när man är ute och ser sig omkring. Prylboden, den bästa loppisen i södra Sverige, har såklart sin egen hörna av vinterutrustning. Där kan man hitta allt ifrån längdskidor till isdubbar och hjälmar. Givetvis har de också skridskor och idag smög jag mig dit med ullsockorna på. Jag var ute efter ett par nya, lite rymligare skridskor som kan göra verklighet av min isbanedröm. Nåväl, jag hittade faktiskt ett par hockeyrör som ser i det närmaste oanvända ut. Vi får se om de kan ta mig runt några varv på den uppspolade isen. För 150 riksdaler kan jag alltså nu bli en ny kvinnlig motsvarighet till Börje Salming.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar