måndag 7 januari 2013



















Sergels Torg stoltserar fortfarande med juldekorationerna. De ryssar som invaderade stan i helgen visste ingen hejd på glädjen och alla skulle fotograferas framför ljusrenarna.

Det fina med Stockholm är att det finns så mycket roliga utställningar på diverse museer att titta på. Ja, det är förstås inte det enda som är bra med den här staden, men en av dem. 
I helgen susade vi iväg till Östasiatiska museet, där jag förövrigt inte varit förut. Där avnjöts utställningen Secret love, vilken jag kan rekommendera.  Efter avslutat besök måste man givetvis låta intrycken sjunka in och det gör man bäst med en kopp kaffe. Östasiatiska erbjöd dock bara tre bord och samtliga var upptagna. Vi beslutade därför att traska vidare till Moderna museets kaffehörna för att se om vi hade bättre tur. Där möttes vi istället av ett barnvagnsinferno och öronen höll formligen på att trilla av, av den höga ljudvolymen. 
Återstod så att gå till Nationalmuseum ett stenkast bort. Där, fanns det gott om utrymme för två kaffesugna. Äntligen. Kanske har jag aldrig blivit så besviken på kaffet som jag blev denna dag. Om man ansträngde sig så kunde man ana något som liknade kaffesmak och som tillbehör i koppen, ställdes en robust matsked. Tyvärr, Nationalmuseet, ni får aldrig mig som gäst i caféet igen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar