fredag 25 januari 2013



















Gör hon inget annat än att åka skridskor tänker ni. Jag tycker definitivt inte att det har blivit för mycket skridskoåkning på sistone med tanke på hur många år sedan det var som jag sist åkte. Jag har lite att ta igen om man så säger. Dessutom kan man ju göra både och, åka skridskor någon timma och sedan är resten av dagen ämnad för annat. 
Idag var jag åter ensam på isen, sånär som på några skolbarn som höll till borta på hockeyrinken. Det var lite kyligare idag. Vinden smekte min kind bara en aning, men det räckte för att det skulle upplevas som motvind på ena raksträckan. Men jag härdade ut nästan åtta kilometer idag också, trots att det bet lite i kinderna mot slutet. 

Jag såg på väderleksprognosen att det skulle bli plusgrader i nästa vecka. Riktigt trist tycker jag. Idag var det vackert som på vykort vart man än vände blicken. Jag hoppas att Kung Bore visar var skåpet ska stå snart igen. Om inte annat så för mina nyslipade skridskor skull.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar