onsdag 16 januari 2013



















Idag lagade jag för första gången den gamla hederliga husmansrätten pepparrotskött. Jag fick byta ut ett par av rotsakerna till saker som fanns in min kyl, men det smakade faktiskt riktigt bra ändå. Jag saknade dock den rårivna käftsmällen ovanpå, men det fick gå, jag är nöjd. Nästa gång ska jag har rätt rotsaker i grytan.

Julstjärnan åkte ner idag, tillika de andra julsakerna. Som jag nämnt tidigare är jag en av dem som brukar slita på stjärnan i fönstret några extra veckor. Men nu förhåller det ju sig så att jag faktiskt har en ny liten lampa, gjort på morfar och mormors gamla lamphållare i porslin, och den pockade lite på uppmärksamheten där den låg redo i städskåpet. Så nu sitter den där i mitt vardagsrumsfönster. Den lyser med ett sällsamt trevligt och rogivande ljus när jag nu sitter här och skriver.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar