tisdag 29 januari 2013



















Jag kan inte låta bli att visa en bild som togs i helgen vid promenaden mot Wintervikens café. Det är uppenbarligen hit all den snö forslats som inte tippats över Nybrokajen. Ett jättelikt berg av is och snö ett stenkast från Essingeleden. Jag undrar just hur lång tid det kommer ta för vårsolen att smälta bort allt det här? Och när det till slut är borta, hur blött är det i terrängen då?

Igår passerade jag något som till en början såg ut som en vanlig avåkning i det hala väglaget. Bilen stod i en snödriva och det såg ut att nyligen ha inträffat. Det som kanske skiljde sig åt var polisen och den aningen vingliga mannen de språkade med. Tyvärr är det säkert ingen ovanlig händelse rent polisiärt.
Jag körde förbi och tänkte inte så mycket mer på saken. När jag på hemvägen åter passerade bilen i snödrivan lade jag märke till något besynnerligt. Innanför polisens blåvita plastband, utanför bilen låg en stor hög av baguetter. Rejäla halvmetersbaguetter. Det är sådant som får min fantasi att börja skena. Var det en fransman jag sett stå och vingla bredvid bilen? Hamnade baguetterna där de låg i samband med avåkningen eller hade de tillkommit i efterhand? Ja sådant lär jag förmodligen aldrig få veta. Vad jag däremot fick veta tack vare min iPhoneapplikation "Polisnytt" är att bilen tillhörde en rattfull man som hade misstänkt stöldgods på sig. Om det var baguetterna som var stöldgodset förtäljer dock inte historien.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar