onsdag 30 januari 2013



















Ja sanna mina ord, Mia på Grötö är ett riktigt feel good-program. Jag har känt mig lite arg och irriterad hela dagen, men när jag slog på TV4 kl 21 släppte det dåliga humöret. Jag vet inte vad det är som tilltalar mig mest, de okomplicerade och lättsamma samtalen eller den vackra vyn ut över havet. Hur som helst fick det mig att mjukna och dra på smilbanden igen. Härligt!

Att jag är en riktig skogsmulle är väl ingen nyhet. Jag tycker att det är hemtrevligt att se fåglarna mumsa på godsaker utanför fönstret. Jag hängde tidigare i vinter ut ett par talgbollar som på sista tiden fått allt färre matgäster. När jag igår kom över en påse osaltade jordnötter tyckte jag det var dags för småfåglarna att få en ny meny. Sagt och gjort, jag satte upp den och idag var det huggsexa om nötterna. Härligt att se!

Just som det kändes att man aldrig skulle få se solen igen, kom den fram tidigare i eftermiddags. Jag fick i  alla fall njuta av en vacker solnedgång.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar