onsdag 14 september 2011



















Det var nästan två år sedan sist jag var på samma arbetsdestination som idag. Det hinner rinna en del vatten under broarna på två år. Därför blev jag lite förvånad när jag hittade gamla tejpmarkeringar på gymnastiksalsgolvet som härstammade just från min fotografering för snart två år sedan. Det var ju inte direkt tejp från NASA som klistrades ut på golvet vid förra fototillfället, därför hade man kanske kunnat förvänta sig att den borde ha städats bort utan problem under två.

Idag köpte jag majskolvar. Jag tycker mycket om majs. Det är den där sortens mat som man nästan genast skållar sig på. Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag är alltid för ivrig och vill absolut sätta tänderna i den innan den svalnat tillräckligt. Därefter sitter man där med skållad munhåla och horder av majstrådar mellan tänderna. Ett gigantiskt antiklimax. Faktiskt lika stort antiklimax som Svenska Palmsällskapet på Trädgårdsmässan i Älvsjö för två år sedan.

Jag tackar för mig och säger godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar