torsdag 22 september 2011



















I början av veckan gjorde jag slag i saken och beställde en ekologisk låda. Jag har längtat efter att komma hem och finna den lilla trälådan utanför dörren. En trälåda fylld av kärlek och vitaminer. Idag låg det färska fikon, rödbetor och mynta i en liten hög bland allt det andra. Fikonen är jag lite nyfiken på, jag tror faktiskt aldrig att jag ätit färska fikon tidigare. Jag vet knappt vad man gör med dem, jag får försöka hitta något bra recept. Den ekologiska lådan är som balsam för min själ. Välkommen tillbaka!

Det är ingen hejd på alla vitaminer som kommer hem till min dörr. Igår fick jag ett rör med c-vitaminbrus från företaget jag arbetar för. Jag vet inte hur mycket det hjälper när snoret hängen i trådar från näsorna på småglinen jag fotograferar. På gymnasiet är snorsträngarna inte lika vanliga, men jag tar det säkra före det osäkra och spritar händerna för glatta livet. Än så länge har bakterierna inte fått fäste. Peppar. Peppar.

Imorgon ska jag gå till läkaren igen, med min tumme. Det är närmare sex månader sedan jag pajade den nu. Den vill inte läka och jag är trött på att känna mig hämmad på jobbet. Jag hoppas få en remiss till ytterligare en röntgen där man om möjligt kan få lite klarhet i om det är något knas med ligamentet. Vi får se vad morgondagen för med sig, förhoppningsvis blir det så småningom tummen upp!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar