tisdag 13 september 2011



















Okej jag erkänner, jag är en av dem som blivit slav under Wordfeud. Denna ljuvliga applikation som är fullproppad av bokstäver och ord i sann Alfapetanda. Jag kan inte påstå att jag är speciellt vass på det men lik förbannat spelar jag för glatta livet. Varje liten ledig stund under dagen klurar jag, i villfarelsen att jag ska bli lite bättre. Ju mer man över tänker jag, men jag vet inte.

Jag får alltid så fantastiskt dåliga bokstäver. Idag t ex, skulle jag lägga ut mitt första ord i ett nytt spel utan en enda vokal. Hur kul är det att inleda med att passa? Inte.
Just för tillfället sitter jag här med fyra alfapet igång. Fyra spel där jag leder ett, ligger lika i ett annat och följdaktligen under i två sketna spel. Ibland blir jag riktigt provocerad när brorsan ideligen lägger mellan 30 och 40 poäng, allt medan jag på sin höjd klämmer iväg en tolva. Nåväl, någon gång ska väl motgångarna släppa och jag ska kunna dra hem storvinsten även mot honom.

Varje nytt spel inger hopp.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar