onsdag 7 september 2011



















Jag har varit bortskämd, hela livet. Jag inser att det är få förunnat att få fiska kräftor och sedan avnjuta dem nykokta, pinfärska, röda och dilldoftande. Idag skulle det avgöras om årets kräftor fått den där äkta dillsmaken trots avsaknaden av Krondill.
Vi provade ju att använda oss av dillfrön för att om möjligt fånga krondillsmaken och nog kände jag mig lite spänd inför dagens avsmakning. Men nu är det avgjort. Om jag någon gång framöver skulle få lika svårt att hitta Krondill går det precis lika bra att använda en rejäl näve dillfrön! Det känns oerhört tryggt att veta det faktiskt.
Dagens kräftätande var en ren njutning! Lagom salta, rejält tilltagna och alldeles alldeles underbara! 

Med detta önska jag eder godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar