måndag 12 september 2011



















Som citrusallergiker känns det som att de flesta nya smaker måste innehålla ett stänk av citron, lime eller grape. Det spelar ingen roll om det gäller nya smaksatta drycker eller matprogrammens läckra recept, allt innehåller citrus, känns det som.
Därför blir jag lite extra varm i hjärtat när jag hittar en Jallayoghurt med smaker jag inte trodde kunde platsa i en yoghurt. Låt gå för granatäpple, men kardemumma känns nytt och fräscht, för att inte tala om Hibiscus! Denna tropiska prydnadsblomma som tydligen även pryder sin plats i en flaska Yallayoghurt. 
Jag undrar vad på själva blomman man använt, för det ligger väl inte en hel blomknopp där i? Av ren nyfikenhet läste jag lite om den och det står att den lätt drabbas av bladlöss, eftersom de lockas till sötman i fruktämnet. Troligtvis är det väl detta lilla söta fruktämne som lämna smak i mitt mellanmål. Imorgon ska jag låta den fukta min strupe och jag känner mig mycket spänd av förväntan!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar