onsdag 29 september 2010



Det blir mörkt tidigt nu. Jag tycker det är lite trist, jag är mer för ljuset. Efter ytterligare en tiotimmarsdag på jobbet störtade jag ner i soffan, somnade i stort sett direkt och sov en hel timma. När jag vaknade var det mörkt och kallt. Balkongdörren hade blåst upp på vid gavel efter att jag öppnat för att få in lite syre. Nästippen var kall och det kändes nästan lite motigt att stiga upp från soffan och pilla i sig lite mat.
Det står väl inte på förrän det är dags att ställa tillbaka klockan igen och få ytterligare lite mörker att fajtas med.

Minns ni hur det kunde bli bandsallad av kassettbanden om man hade otur? Hade man extrem otur så drabbade det ett band som man lagt ner åtskilliga timmar på att spela in från olika topplistor på radio. Ansträngt sig extra för att inte få med prat och med minutiös precision och extrem reaktionsförmåga tryckt på stopp så fort låten var färdigspelad. Det var ren och skär sorg om det blev bandsallad av ett sådant band. Det gick liksom oftast inte att återställa.
Numera existerar inte bandsallad i samma utsträckning. Kassettbandets storhetstid är förbi. Av en Spotifylista blir det ingen bandsallad.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar