onsdag 8 september 2010



Jag måste bli bättre på att sitta i bilkö. Jag måste bli bättre på att sitta i bilkö! Jag måste bli bättre på att sitta i bilkö!!
Idag har varit en sådan här dag som efterhand gjort mig sur och grinig. Jag har slitit hund med mina stativväskor och blixthelveten. Uppför trappor, nedför trappor och tillbaka igen. Jag har försökt att se det som ett träningspass. Få det att kännas som att jag får mer muckler av allt bärande. Det var svårt just idag.
Jag har helt enkelt haft svårt att hålla leendet på plats hela dagen. Det skevade rejält på väg från Gärdet till Sigtuna och i bilkön på väg hem återstod inget.

Jag börjar tro att jag är allergisk mot bilköer. Jag tål dem inte. Kan överhuvudtaget inte se något harmoniskt med att sitta där i lugn och ro. Det måste jag bli bättre på. Inget snack om den saken. Nu talar jag inte mer om det.

Dolly ja. Det lovade jag ju att återkomma till. Kvinnan som skulle möta upp mig kl 07.10 i morse. Jag kan inte hålla er på sträckbänken längre, det kan jag bara inte.
Jag ska inte säga att hon inte bar upp sitt namn, för det gjorde hon. Men på ett helt annat sätt än jag tänkt mig. Så långt ifrån Dolly Parton man kan komma, men ändå ett helt logiskt namn på en kvinna som hon.

Så var det med den saken.
Nu ska jag sluta tjura och sova skönhetssömn...
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar