tisdag 28 september 2010



Förra veckan fick jag sötpotatis i min Ekologiska låda. Jag har aldrig ätit det förut. De har legat och glott på mig i kylskåpet sedan dess och jag har inte vetat vad jag skulle göra med dem. Jag har sneglat på dem flera gånger, men det var inte förrän idag jag tog fram dem och ägnade dem lite mer uppmärksamhet.

Vackert laxrosa låg den där och frestade mig nyskalad på skärbrädan. Stekas skulle den, det hade jag läst mig till. Den skulle bli gyllenbrun och få en liten nypa salt kastat på sig. Attans vad god den blev! Ja, jag åt ju inte bara sötpotatisen, den fick sällskap av lax, färska gröna bönor, tomat och paprika. Det kändes glatt ända in i själen att få smaka något nytt som var så fasikens gott! Det bästa är att det ligger några söta små batater kvar i kylskåpet och jag ser fram emot nästa tillfälle då de ska avnjutas.

Efter att ha storhandlat ligger det också lite älgfärs i frysen och jag kan bara drömma om hur gott dessa två kan smaka tillsammans. Märks det att jag blev lite hungrig lagom till läggdags?

Jag borde verkligen sova. Det har blivit på tok för lite sömn den senaste tiden. Jag gör slag i saken och önskar eder en God natt!
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar