tisdag 21 september 2010



En vacker kväll efter en regning dag.
Idag tog det verkligen emot att motionera. Soffan och filten lockade likt Näcken ner mig i sin famn. Jag kunde ju vila bara en liten stund innan jag snörde på mig skorna. Snart kände jag att om jag somnar nu, så somnar jag för natten. Sagt och gjort, skorna snördes på och jag gav mig själv en klapp på axeln, när vinden lyfte håret till en flagga utan för dörren. Bra jobbat Isabelle. Duktigt.

Jag tror inte jag hunnit sitta ner i mer än 10 minuter idag. Den bekanta dumsnällheten jag ofta drabbas av satte mig själv i klistret då jag åtog mig mer arbete än jag faktiskt hade tid för. Nu får det vara slut med det. Nu får jag ta mig i kragen och säga: Nej, tyvärr.
Faktum är att jag faktiskt gjorde det vid ett tillfälle idag för att ens få de där 20 minuternas lunch jag längtat efter sedan jag steg upp på morgonen. Det blev återigen en klassisk Bricklunch som idag erbjöd firre på tallriken.

Nu ska jag se om jag kan kurera min hosta lite. Kanske kan jag också få några timmars mer sömn. Det sistnämnda är dock något osäkert med tanke på den feta måne jag såg ute idag. Inte full som i fullmåne, men tillräckligt full för att jag ska prata i sömnen och sova oroligt. Drak-Ulla är i antågande och det känns i hela kroppen.

Sov gott och dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar