söndag 26 september 2010



På tal om dåliga företagsnamn. Detta måste ju vara det i särklass sämsta namnet på en tatueringsstudio. Eller är det bara jag som tänker på helt andra saker när man ser ordet skinnfantasi? Exakt vad jag tänker på när jag ser namnet behöver vi inte närmare gå in på, men i första hand är det inte tatueringar.

Funderar jag en liten stund till på vad jag sett för företagsnamn genom åren så kan jag faktiskt fiska upp några stycken likvärdiga ur minnet: Restaurang Tre Slavar måste ju definitivt tillhöra klassen av företagsnamn som föregåtts av någon form av härdsmälta. Den ligger vid Kungens Kurva och jag vet inte om jag någonsin kommer att våga sätta min fot där utan att bli stämplad som politiskt inkorrekt.
Godispärlan skulle kunna tillhöra samma kategori. Jag vet iallafall inte vad en Godispärla är. Vad är en godispärla? Keps Grill vid Globen tycker jag också platsar.

Om man som jag snöar in på det här riktigt mycket och börjar googla så hittar man ju de mest hårresandse namnen på helt vanliga företag. Om man t ex behöver köpa ett gäng nya pennor ska man inte vänta med att besöka: Penisland.net
Den tyska tandvårdsprodukten Kukident hamnar givetvis på samma låga nivå av företagsnamn. När man läst så här långt tror man antagligen att följande företagsnamn är ett skämt: Fittydent, men det är det alltså inte.
Nåväl, nu avslutar jag med ett riktigt lågvattenmärke. Företaget Pungkuk som exporterar olika former av kablar till stora delar av världen.

Nu slutar jag.
Förlåt och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar