lördag 25 september 2010



Idag har det verkligen varit Ronja och jag. Och visst fick hon sin andra rökta kalkonskiva i morse, precis som jag befarade. Jag är ingen hårding direkt när de där bruna ögonen tittar på mig som om jag kunde rädda världen.

Jag funderade länge på om hon kunde följa med mig på min motionsrunda. En hund ska ju lukta och kissa så mycket under tiden man går. Det är inte effektivt nog kände jag. Hon fick trots allt haka på och vi löste kiss och luktsituationen på följande vis: Hon fick lukta innan promenaden blev till ren motion. I mitten när jag fick lite håll, samt i slutet när vi återanlände och slog av på takten. På så vis fick både hon och jag ut något av promenaden. Dessutom märkte jag att även hon fick sig en riktig genomkörare när hennes tunga hängde långt ner på halsen.

Idag har jag klinkat rätt mycket på gitarren. Jag har kommit till det stadiet då huden på fingertopparna blivit lite, lite hård. Det tyder väl på att jag varit rätt duktig på att öva? Nu börjar fyra ackord sitta hyfsat och jag kan ganska smidigt byta mellan dem. Det gör mig glad.

Imorgon kanske det kommer lite folk och tittar på Peters möbler som lagts ut på Blocket. Vi får väl se om det försvinner något och ger plats åt nåt annat.
Är det konstigt att vilja ha en rejäl hängmatta i vardagsrummet? Som man kan ligga och njuta i året runt. Med en god bok och en kopp kaffe. Är det konstigt? Jag vill ha en hängmatta i vardagsrummet. Jag ska köpa en hängmatta till varadagsrummet. Så var det sagt.

Nu ska jag drömma om min hängmatta.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Det är klart, fuckin självklart att Du skall ha en hängmatta i vardagsrummet!. så är det bara.

    SvaraRadera