måndag 27 september 2010



Idag fick jag köpa en sallad från Vintertullens Ica vid Katarina Bangata. Jag gick in i affären med mycket låga förväntningar. Utbudet av färdigmat brukar vara mycket povert.
Därför blev jag väldigt överraskad av den hejdlöst dignande hylla av färdigrätter som slog emot mig på Ica vid lunchtid. Jag blev helt tagen av alla sorter. Bas på Bulgur eller pasta, sallad eller quinoa? Skulle jag äta tonfisk, kräftstjärtar, oliver, fetaost, skinka, kyckling eller köttbullar? Jag blev den veliga Isabelle på en sekund. Den som inte kunde välja. Tillslut började jag titta på klockan och insåg att min lunchrast faktiskt höll på att gå i stöpet på grund av mitt velande.

Så jag tog bara en. De blev kyckling och buglur i ljuv harmoni. Soltorkade tomater, grönsaker, lite olika bönor och en liten kräm gjord på Philadelphia och gräslök. Jag tror jag valde rätt, det var gott!
Men jag tycker inte om den veliga Isabelle som poppade upp i affären. Henne ser jag allt mer sällan numera. Det är skönt.

Nu ska jag sova och ladda för Uppsala.
Godnatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar