torsdag 2 september 2010



Semestern är verkligen slut och hösten sparkade igång på riktigt idag när jag åter möttes av en låda från Årstiderna utanför dörren. Väldigt trevligt! Lite av varje för en hungrig och något nyttigare höstmage.

Det har åter varit en relativt lugn dag på jobbet. Jag har hunnit dricka lite kaffe, faktiskt också haft tid att äta lunch. Jag är så ovan vid att hinna med att äta på jobbet att planeringsmissarna står som spön i backen. Häromdagen åt jag wok med en blyertspenna och idag lyckades jag hitta en gammal isskrapa i bilen som fick duga som sked till en kycklinggryta med ris. Javafan!

Slocknade tjugo minuter i solgasset på sängen innan det var dags för den månatliga pizzaträffen med jobbet. Det talas om ditt och datt och äts mat. Idag ägde det rum på Texas Burger i Sickla och min nya sunda mage, som förövrigt minskat två cm i omkrets, fick smaka ribs igen. Uj uj vad gott!
Det var en samling slitna fotografer som möttes upp. Någon gäspade och de allra flesta var röda i ögonen och något vitare i hyn än vanligt. Jag ska inte säga att det var en samling åkerspöken som samlats, men något åt det hållet. Åtminstone kände jag mig som det, varken mer eller mindre och detta efter bara tre veckors arbete. Jag kommer aldrig bli en morgonmänniska. Jag kommer aldrig att vänja mig vid att klockan ringer före klockan sex.

På hemvägen var det kallt. Riktigt höstigt! Jackväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar