tisdag 7 september 2010



Man är ju inte förkyld i fingrarna. Så idag har jag övat lite igen mellan nysningarna och snorrinnet. Alltså, det svåra är ju inte att ta ackorden i sig utan att på ett elegant och ekonomiskt sätt förflytta fingrarna mellan banden och strängarna. Men det går lättare och bättre för varje gång jag sätter fingrarna runt halsen på på min nyfunna vän.

Det glädjer mig.

En annan sak som glädjer mig är att jag ska få träffa Dolly imorn. Hon ska möta upp mig kl 07.10 och låsa upp på Jungfrugatan. Nu vet jag att ni sitter och tänker:
- Men gud vad roligt för henne att få träffa Dolly Parton.
Till er kan jag säga att det alltså inte är Dolly Parton jag ska möta upp utan en vanlig svensk förskolelärare med samma förnamn. Men jag ska erkänna att jag ändå är lite spänd på att få se hur hon ser ut. Om hon liksom lever upp till namnet Dolly, så som Dolly Parton gör. Fortsättning lär följa.

Jag smakade alldeles nyss de kanske sötaste vindruvor jag någonsin smakat. De smakade nästan som russin. Undrar hur dessa små yppiga druvor skulle smaka som just russin, en liten sötchock förmodligen. Men det var en parentes.

Nu tackar jag för mig och säger hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar