söndag 19 september 2010



Hur sammanfattar man en händelserik helg. Jo, med en äkta Wienerschnitzel på Restaurang Moldau. Att stiga innanför tröskeln på Moldau är som att kastas in i en österrikisk alpstuga. Med en inredning som är så rejäl att det ser ut som att den är tillyxad i ett enda stycke. Personalen, eller rättare sagt de underbara äldre kvinnorna i Tyrolerklänning svassar leende omkring och gör livet till en liten dröm i sann Sound of Music-anda. Jag satt faktiskt och förväntade mig lite joddel och Edelweiss som en naturlig del av middagen. Istället blev det kaffe med påtår och en mage som var så mätt självaste Sune Mangs skulle blivit imponerad.

Det har varit fest också. Studion i Sjöstaden invaderades av både Tödde och Mödde och jag hade riktigt trevligt! Jag gjorde storslagen entré genom att rasera dörren till kontoret med ett brak. Detta utan att jag ens smakat på välkomstdrinken. Mitt samvete befläckas fortfarande av denna incident. Jag har fått utstå spott och spe vid ett flertal tillfällen redan under helgen och jag tar för givet att jag för alltid kommer att få utstå denna raka form av vuxenmobbing.

TV:n står på. Valvaka. Nu ska det avgöras, det som folk verkligen gick man ur huse för att göra idag. Ja iallafall i området där jag bor. På håll kunde det ha varit vilken festival som helst. Mycket folk i rörelse och alla med sin biljett till demokratin i handen.

Tills nästa gång:
Viljan att vinna är starkare än rädslan att förlora.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar