söndag 9 oktober 2011

Alla borde utrusta sig med en sån här ljuvlig bricka. Den är som gjord för allt du kan tänkas vilja äta i vardagen och samtidigt ha ordning och reda. Jag hittade den på Kina-Li på Ringvägen och nu när jag väl har den i min ägo har jag svårt att tänka mig en tillvaro utan den. Ett fack för varje liten del av din maträtt, snacka om tallriksmodellen.

Det var länge sedan jag frotterade mig bland andrahandsprylar på loppis, men idag var det dags igen. Två stycken hanns med och det är alltid lika roligt. Huvudsta loppis fick sig ett besök, tyvärr var det lite utplockat, men loppistarmen fick ändå sitt. Av just den anledningen passade jag även på att svänga förbi Sätra loppis, den bästa av dem alla, om du frågar mig. Där kan man hitta allt! Behöver du en klassisk Röda Klara finns den där, precis som Kockumskastrullen med tillhörande lock. Visst finns det även saker man inte har lika stor nytta av, men det är ju blandningen som förnöjer. Bara vetskapen av att kunna hitta en risig, mahognybrun syntetperuk i en låda där, OM man skulle behöva en, gör ju att vardagen känns lite mer tillrättalagd och trygg.

Nu ska jag sova en stund!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar