torsdag 6 oktober 2011



















Det är så härligt med ordning och reda! Tydligen tycker gympaläraren på Europaskolan i Vasastan likadant. Antagligen hade han tröttnat på att inte hitta redskapen under lektionerna beslöt sig för att göra något åt det genom att ta en bild på hur det ska se ut. Sedan kan man ju inte vara säker på att saker och ting hittar sin plats bara av den anledningen, men här på Europaskolan hade man faktiskt följd bilden minutiöst. Allt stod på sin plats tills jag plockade bort plinten att ha datorn på. 

Idag har fem av mina chiliplantor fått sätta livet till. Hösten hade ryckt tag i dem och jag tror inte att de hade orkat värpa fram ytterligare en blomning och fruktsättning. Det gjorde att det blev lite extra plats i fönstrena och dessa tomrum fyllde jag med de fortfarande frodiga timjan och rosmarinplantorna som stått på balkongen. Det ska bli kul att se om jag lyckas hålla liv i dem nu en bit in på hösten och vintern. Det vore fint att ha dem doftande i köket nu när det blir mörkt och kulet. Om inte annat så för att påminna lite om sommaren.

Imorgon blir det lite sovmorgon. Jag tror inte jag behöver åka hemifrån förrän klockan åtta, härligt!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar