söndag 16 oktober 2011



















Sedan har vi ju det här med elementen. Nu har vi nått den tiden på året då dessa ska sprida värme i lägenheterna runt om i landet. Mina bubblade till rejält för några dagar sedan men någon värme ville de inte alstra. Jag luftade dem och höll tummen för värme i höstrusket, men de vägrade enträget. Imorgon kommer fastighetsskötaren och tar sig en titt på dem. Efter min beskrivning pratade han om att det var för dåligt tryck i systemet. Jag hoppas verkligen att han får upp det där trycket innan Tyskvintern är ett faktum. 

Med rosor på kinden och solsken i blick bar det idag av till Djurgården med fina människor i släptåg. Lilla Siri-Lo bar som vanligt omkring på ett eget litet solsken och det strösslade hon ut i varje buske och snår ute på Djurgårdsbrunns café där vi stannade till för en kopp kaffe. Jag har fikat på många fik genom åren, vissa bättre än andra men aldrig upplevt det jag upplevde idag, en dessertbuffé. För hundra riksdaler fick man njuta av kaffe med påtår och ett dignande bord med efterrätter av allehanda slag. Det fanns allt ifrån små klassiska kakor och tårtor till goda ostar och pannacotta. Vilken genuin lycka! Jag tog av allt utom den gräddiga jordgubbstårtan och ska jag välja ut en favorit från buffébordet denna söndag blir det definitivt pannacottan. Som en smekning mot gommen var den! Jag kanske måste besöka sockerbuffén flera gånger under hösten.

Nu ska jag försöka sova lite inför morgondagens övningar i Årsta.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar