måndag 10 oktober 2011



















Fifan vad kallt det blivit! Nu räcker det inte längre att ta den lilla tunna jackan när man går till jobbet i arla morgonstund. Sju grader, är det verkligen rimligt? Nu måste jag brassa på värmen i bilen också när jag piper iväg, annars sitter jag där och skallrar tänder. Jag börjar så smått tänka på stundande vinter. Jag läste någonstans att det skulle bli fem riktigt kalla vintrar i rad nu. Räknas förra vintern som den första i raden måntro? Är det alltså fyra svåra vintrar kvar? Fyra vintrar av meterdjup snö i sex månader? Det känns lite tungt att tänka på det redan nu, när björkens blad bara precis tappat färg. Nåväl, den som lever får se, växthuseffekten kanske tar tag i den saken.

Idag hade jag en kort dag på jobbet. Efter en säsong av långa dagar kändes det skönt att få sluta tidigt. Det är sannerligen inte ofta man hamnar i infartstrafiken på väg hem från ett jobb, men idag blev det så. Finfint att kunna äta lunch hemma och ta en tupplur efter maten, det mår jag bra av. 
I övrigt är jag är trött hela tiden. Det kvittar liksom hur mycket jag sover, jag vaknar alltid med huvudvärk. Kanske har det med årstiden att göra, kanske lider jag brist på något. Ingen vet riktigt. Vi får väl se om jag får rätsida på det så småningom när jag inte behöver ställa väckarklockan på fem-nånting.

Apropå det, nu ska jag sova lite.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar