onsdag 4 januari 2012



















Efter en dålig natts sömn var det så dags att möta dagens ljus. Eller ljus förresten, blir det ens ljust nu om dagarna? I synnerhet när det som idag regnade och molnen låg tunga. Det är förskräckligt jobbigt tycker jag, att inte få tillräckligt med dagsljus. Det gäller istället att brygga riktigt starkt morgonkaffe så att hjärnan vaknar till liv.

Jag tränade en sväng på morgonen och det höll mer eller mindre att ta kål på mig. Jag kan inte påminna mig när det senast kändes så otroligt motigt att utföra ett pass. Jag anar att min dåliga nattsömn hade med saken att göra. Nästan död och alldeles rödflammig duschade jag och begav mig söderut för att möta upp Fröken R och hennes lilla pluttgubbe. Det är helt otroligt hur mycket de små liven kan växa på bara någon månad sedan vi senast sågs. Som vanligt blir det för långt mellan gångerna.

Jag måste förresten passa på att nämna något som hände mig igår. Inte nog med att jag åkte Blå linje, jag var på banken också. Bankbesöken blir inte så många numera när man sköter allt över nätet. Igår hade jag dock ett ärende. Jag skulle sätta in en julklappsslant på kontot. På julen handlas det inte över nätet så ofta utan, då kan det hända att man får en slant i ett kuvert. 
Nåväl, jag gick iväg till närmaste bankkontor och skrev en insättningsblankett. Väl framme i kassan upplyste de mig om att de inte hanterade kontanter. "Du får åka till Skanstull, det är närmaste bank som hanterar kontanter." Ok, det må vara länge sedan jag besökte en bank eller lyssnade på ekonominyheterna på TV, men är inte det här att dra det för långt? Jag hajar fullständigt att kontanthantering innebär en kostnad och även ökad risk men ska man behöva åka över hela stan för att sätta in en slant på sitt eget konto?

Nä tacka vet jag tiden då banken var bank, då ICA var en mataffär och Posten sålde frimärken och delade ut paket.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar