fredag 20 januari 2012



















Idag fick jag uppdraget att fotografera en villa med utsikt mot Mälaren. Det var viktigt att få med vattnet sa mäklaren, väldigt viktigt. Bara utsikten var värd 200 000 kr och då vill man ju inte tabba sig. Så finns det ju saker man inte kan rå på, vädret till exempel. Idag hängde molnen lågt över Botkyrkas villaområden. Det var med nöd och näppe man kunde urskilja vattnet ur diset på där på avstånd. Jag tror mäklaren får skriva en extra rad om hur fantastisk vyn över vattnet är, för idag hjälper ingen efterbearbetning i världen utomhusbilderna på traven.

På väg hem från Botkyrka tog jag vägen förbi Biltema för att om möjligt köpa en ny lampa till min registreringsskylt. Den har ju varit trasig sedan förra besiktningstillfället så det kunde ju vara på tiden att köpa en ny. Jag borde dock fattat att jag skulle skruvat loss fästet och tagit en närmare titt på vilken styrka den skulle ha, för det fanns ju tusentals olika varianter på hyllorna. Så det inköpet får vänta ytterligare ett tag till. 

Mitt emot Biltema ligger EG:s. Lågprisvaruhuset som säljer allt mellan himmel och jord till "fyndpriser", som det står på skylten utanför. Det är omöjligt att befinna sig så nära detta Rea-Mecka utan att gå in, så det gjorde jag. Jag köpte mycket sparsamt endast det jag verkligen behövde; flytande handtvål, rengöringsmedel, schampo, rött ris samt spiskummin. Duktigt av mig! I skrivandets stund kom jag på att jag borde köpt ugnsfolie också, men man kan inte minnas allt.

Imorgon är en annan dag!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar