måndag 2 januari 2012



















2012. Jag försöker vrida och vända på det i munnen, men det är ingen större skillnad från 2011. Det låter lika bra, eller lika illa om man så vill. Jag håller tummen för att det ska bli ett bra år, minst lika bra som föregående. Jag har en del mål, vissa håller jag för mig själv, andra är mer uttalade. Ett av dem är givetvis att försöka upprätthålla mitt tränande. Jag mår bra av det och känner mig tillfreds av att hålla igång. 

2011 var året då Kronprinsessan Victoria åter stod i fokus för uppmärksamheten. Hon stoltserade med sin gravidmage på Nobelfesten och strålade mer än någonsin. Pappa Carl-Gustaf ådrog sig om möjligt lika mycket uppmärksamhet men kanske inte av lika positivt slag.

2011 var också året då vi satt på första parkett och bevittnade oroligheterna i arabvärlden. En av världens mest efterspanade personer Usama bin Ladin avrättades i en amerikansk operation i Pakistan. Muammar Khadaffi gick samma öde till mötes då han sköts av rebeller i Libyen. Det har delvis varit ett oroligt år, det vi nu lämnat.

2011 var året då meteorologerna lovade runt och höll tunt, åtminstone om man ser till den senare delen av året. Köldsmockor och Svarthalka avlöste varandra på löpsedlarna och än så länge har vi inte sett röken av någotdera.
Det var också året då de svenska fotbollsdamerna återigen visade att om någon nu ska ta medalj i ett stort mästerskap så är det just damerna som får till det. En bronsmedalj fick de med sig hem runt halsen.

För min egen del var det året då jag fortsatte att träna. Visserligen på ett nytt sätt, men med samma intensitet och frenesi. Det var året då gamla Bettan började säga ifrån. Hon fick byta alla sina vinterdubbar och tog sig dessutom friheten att läcka olja utan min tillåtelse. 
Det var sommaren då jag äntligen införskaffade en grill till balkongen. En liten rubin som gick varm på sommarkvällarna och långt in på hösten. Året då jag bjöd hem folk till min egen lägenhet, lärde känna nya människor, vissa bättre än andra. 

2011 var året då jag upplevde Bältros och gick med en inflammation i tummen under drygt ett halvårs tid. Jag lyckades också med konststycket att få en dadelkärna att gro och en citrongrässtjälk att få rötter.
Året 2011 fick jag även känna på hur det kändes att få en prick i kronofogdens register som efter lite mopsande mot överheten även plockades bort.

Det ska bli spännande att se vad 2012 har att erbjuda.
Gott Nytt och var rädda om varandra!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar