måndag 30 januari 2012



















Det har varit en bra helg, solen har äntligen visat sig och det känns väldigt skönt att få lite extra tillskott i depån. Kung Bore har också passat på att lägga lite extra krut på köldgraderna som stadigt legat mellan 5 och 10 minus. Det är ju så vintern ska vara, det är ju så jag tycker om den! Då får vintern gärna stanna och glädja mig med sin rimfrost. Fröken V och jag har passat på att ta en promenerad på isen i Knivsta. En mysig vinterpromenad med solsken i blick och rödrosiga kinder. Det var ett riktigt härligt vintermyller av helglediga stora och små som grillade korv, åkte långfärdsskridskor och pulka.

Idag hade Fröken V ärende i Uppsala och jag hakade på för att komplettera resväskan med en bred rem. Ja, det kan tyckas vara lite Stig-Helmerstil men jag vill inte riskera en trasig väska med kläder på bagagebandet vid nästa tillfälle av resa. Jag lyckades få tag i en riktigt tjusig variant i regnbågens alla färger så nu går jag förhoppningsvis säker.
I Uppsala fick jag tillfälle att se en skymt av Silverbibeln. Jag ska erkänna att jag med nöd och näppe hade hört talas om den. Nu vet jag desto mer och det var roligt att se. Silverbibeln eller Codex argenteus - är Sveriges dyrbaraste bokskatt och en av världens mest berömda handskrifter och skrevs ursprungligen i Italien i början av 500-talet. Fint som snus!
För er kännedom kan jag även berätta att jag varit ett riktigt rikspucko idag. Resväskans lilla kombinationslås hade gått sönder, trodde jag, och därför satt jag och pillade lite med det. Det resulterade i att jag låste min väska med innehåll och allt och missade att skriva upp koden. Vad säger man? 999 kombinationer och tanken var svindlande, men det vara bara att sätta igång. Systematiskt och iskallt, nummer för nummer. Jag kan säga så mycket som att väskan är upplåst, men jag kommer definitivt att vara mer varsam med låset framöver.

Tills nästa gång, önskar jag Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar