måndag 9 januari 2012



















Idag har jag åter varit på arbetsstigen. Hägersten och Gärdet stod på agendan. Ni kan ju själva räkna ut var jag såg flest mössor med pälstofs. Var inte det förra årets mode förresten?
Dagens andra lägenhetsobjekt var något av minsta jag någonsin sett. Jag klev in genom dörren, tog några steg och sedan var man framme vid fönstret i andra änden. Mäklaren fick vänta ute i trapphuset för att inte komma med på bild. Det fanns helt enkelt inget ställe att gömma sig undan linsen. Jag skulle ljuga om jag påstod att det var större än 20 kvadrat.

Idag har jag fått känna på kylan lite. Morgonen bjöd på sex minusgrader och det var friskt och kallt när jag satte mig i bilen. Jag fick skrapa rutorna lite och det har man inte varit bortskämd med i vinter direkt. Meteorologerna har ju lovat snö och om allt stämmer ska vi vakna upp till en vacker vintervärld imorgon bitti. Jag läste dessutom i Aftonbladet att stormen Emils lillasyrra nu ska utsätta oss för ytterligare hårda vindar. Kvällstidningarna skräder givetvis inte orden och kallar den nya stormen för "Skräckstorm". Håll i hatten!

Godnatt önskar Drak-Ulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar