tisdag 3 januari 2012



















Idag har jag tagit mig utanför mitt eget tunnelbanenät. Jag har åkt Blå linje till Rådhuset. Det var som att kliva in i en ny värld, en blå värld. Det kändes lite läskigt och ovant, men så fick jag höra att Blå linjen är den snällaste linjen, statistiskt lägst antal mördare och tokar per tunnelbanevagn i hela systemet. Då kändes det lugnt igen.

Nåväl, jag skulle ta mig till Bergsgatan och Polishuset, där skulle jag hämta ut mitt nya pass som blivit klart. Jag fick det gamla hederliga passet men de som stod i kö för att beställa idag kommer att få det nya "superpasset". Det har fler foton med bättre bildkvalitet och fler säkerhetsdetaljer vilket gör att de nya passen är svårare att förfalska. Jag nöjer mig med att det går att resa med det. Det hade ju varit trevligt att se bra ut på fotografiet också, men det verkar vara en omöjlighet. Jag ser alltid ut som en Guantanamofånge på den sortens foton. 

Under en längre tid har mitt körkort varit trasigt i lamineringen. Alltså under ett par års tid skulle jag tro. När jag ringde till Transportstyrelsen och talade om detta så sa de att just det årets upplaga av körkort hade lamineringsproblem. Så de skickade kostnadsfritt nya handlingar för tillverkning av körkort, vad fint av dem. Så nu gäller det att försöka vara snygg på ytterligare ett fotografi. Ni som sett mitt gamla körkort, vet att det i alla fall inte kan bli värre. Det är en tröst.

Nu ska jag sova en stund.
Jag önskar godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar