onsdag 25 januari 2012



















Jag vet att det varit lite väl mycket väderlöpsedlar på sistone men de bjuder ju liksom på det. Varje dag kan vi läsa om kylan som sänker vårt land allt längre ner i vinterdvala. Tidningarna har kanske också tröttnat på Håkan Juholts grodor eller familjens Sommerlaths mörka förflutna och ägnar istället sin värdefulla tid åt att spå väder och ge oss vintertransparenta nordbor ännu mindre hopp om våren. 

Idag var det med nöd och näppe jag kom in i gamla Bettan när jag skulle ge mig av i förmiddags. Efter den blöta vintern har hon lyckats dra till sig vatten i låset och varje gång jag stoppar i nyckeln måste jag krossa iskristallerna innan jag kan öppna. Jag tror bestämt att jag måste bege mig till Biltema eller närmsta mack och köpa lite låsspray. Det vore så jobbigt att inte kunna åka till jobbet eftersom bilen frusit igen. Nej, det måste jag lösa, kanske redan under morgondagen.

Tills dess, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar