måndag 23 januari 2012

 

















Så kom den äntligen, snön och vinterkräksjukan. De inföll samtidigt år för att vara exakt. Natten mot lördagen föll stora flingor över Johanneshov medan jag sprang i skytteltrafik mellan toaletten och täcket. Det tar ett tag att återhämta sig från denna genomonda sjuka. Lördagen ägnades helt och hållet åt att samla kraft och fylla på vätskeförrådet. 
Idag är det måndag och det låg ett decemetertjockt lager snö på bilen när jag skulle ge mig av. Jag fick åter nytta av den kombinerade borste och skrapa som jag köpte på Clas Ohlsson under förra årets monstervinter. Jag känner mig förhållandevis ok idag, lite öm i magen så som det kan kännas efter ett rejält träningspass. Jag vet att jag kanske inte borde ha jobbat men jag kände mig tvungen att skrapa ihop lite slantar till januari månads räkningar.

Men nu efter dagens gärningar är jag rejält trött och ska återhämta mig lite till.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar