tisdag 24 januari 2012



















Jag har aldrig varit i Ryssland men jag har för mig att klimatet är bistert och kylslaget så här års. Här i Stockholm ligger temperaturen runt nollan eller strax där under, ingen Rysskyla om du frågar mig. Men nu får vi alltså via Aftonbladet ändå veta hur länge denna obefintliga kyla kommer att stanna.

Idag bevittnade jag något som i mitt tycke var det fulaste och nedrigaste jag sett på länge. I mitt område håller Q-Park ordning och reda bland felparkeringsbusarna. Gatan som jag bor på är en fredagsgata och det innebär följdaktligen att det är förbjudet att parkera där mellan 8-16 en fredag. Då ska den städas och så här års ska det röjas snö osv. Tvärgatan är en tisdagsgata och idag är det ju som bekant tisdag. Så jag och flera med mig fick lydigt vänta med att ställa bilen där tills klockan slagit 16:01.
I ett gathörn lite längre bort stod Q-Parks bil och höll utkik, likt en gam som kretsar över ett nyfällt byte. En av de boende i området blir olyckligtvis det nyfällda bytet för dagen. Hans klocka hade förmodligen slagit om till 16:01 och han lämnade sin bil helt lagligt på vår tvärgata, tisdagsgatan. Q-Park tyckte annorlunda. När han gått utom synhåll nosade de sig fram till till bilen, tittade på sin Q-Parkklocka och ansåg att tiden nog ändå inte riktigt hade passerat fyra och skrev följdaktligen en bot.

Jag tror att varje nyanställd på Q Park tilldelas en klocka som medvetet vridits någon minut för sakta. Allt för att dra in lite extra stålars till företaget. På deras hemsida kan man läsa om deras vision:
"Q-Parks vision är att bli det mest eftertraktade och rekommenderade parkeringsföretaget i Europa (baserat på operativ förmåga, kundnöjdhet och hållbart ekonomiskt resultat)."

Personligen kommer jag aldrig att rekommendera Q-Park.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar