onsdag 18 januari 2012



















Jag är fast igen! Jag har så svårt att låta bli sötmandlarna. Visserligen tar jag inte så många åt gången, men ändå, mandlar är livsfarligt goda! Jag tillhör definitivt dem som tycker att nötter och frukt också är godis. Jag kan inte påminna mig sist jag köpte lösgodis till exempel. Vid den här tiden på året aktar jag mig noga för i princip allt som legat framme i offentligheten, vinterkräksjukan är inget jag vill involvera mig i, i onödan.

Idag har jag plåtat i gamla hemtrakter. Närmare bestämt på samma gata i Hägersten som jag bott för ett antal år sedan. Men säg var har jag inte bott i Stockholm? Hur som helst, lägenheten var av det där slaget där man kom in genom dörren och sedan hade man i princip sett allt. En liten lya, som jag personligen hade haft svårt att tillbringa tid i utan att bli klausrofobisk. Nu bodde de alltså två på denna lilla yta, eller tre om man räknar in guldhamstern Pamela. Den sistnämnda var "hittebarn" fick jag veta. De hade hittat den på en byggarbetsplats och förbarmat sig över den. Nu bodde den alltså i en plastbur inklämd i en lägenhet på 20 kvadrat.

Därmed tackar jag för mig!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar