fredag 27 januari 2012



















Länge nog nu har Bettan varit Björkhagens värsta lortfia. Det har knappt gått att se ut genom rutorna och lacken har inte varit värd namnet. Det var en ogenomtränglig sörja från Stockholms alla gator som täckte henne från topp till tå. 
Idag gjorde jag så äntligen slag i saken och åkte till OKQ8s gör-det-själv-hall för att råda bot på eländet. Det visade sig vara flera som kommit på den idén och det ringlade sig en liten kö utanför insläppet. Väl inne i galonbåset fräste det om högtryckstvätten och löddrade om tvättsvampen, allt medan vintersmutsen rann ner i golvbrunnen. Jag tyckte mig höra ett förnöjt litet ljud från Bettan där hon stod inschamponerad. Självklart måste det känts skönt att återfå sin forna glans. Så numera är hon åter Björkhagens egen lilla Scarlet O'Hara och Röda blixt. Ordningen återställd!

Kräksjukan är riktigt elak i år verkar det som. Ingen kommer undan ostraffad, ingen slipper ur dess garn. Flera av mina vänner har legat golvade och kämpar med att återställa vätskebalansen. I skrivandets stund sitter jag här och känner mig lite bekymrad. Jag känner mig åter orolig i magen och jag ska inte gå närmare in på hur jag förstått att något åter är i antågande. Om det stannar härvid eller tilltar får tiden utvisa. Med detta säger jag hej och tack för idag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar