onsdag 11 januari 2012


Idag hade all snö smält bort. Det vill sig inte riktigt med vintern i år, det är trist tycker jag. Tidningarna fortsätter att basunera ut orimligheter. Alla normalbegåvade människor över 20 år vet att det inte går att spå väder för ett helt år, så att de ens orkar slösa trycksvärta på sådana saker är en gåta. Om man nu däremot väljer att tro tidningarnas väderprognoser så vet vi nu att våren, sommaren och hösten blir varm. Precis som de hittills varit sedan den globala uppvärmningen gjorde sitt intåg. Det krävs ingen rymdfysiker för att räkna ut det.

Det känns lite tungt i huvudet nu ikväll, banne mig om jag inte känner mig lite tjock i halsen också. Förhoppningsvis är det falskt alarm och inget man behöver bry sig om, det får framtiden utvisa. Jag tyckte dock jag kände mig lite seg i kroppen idag när jag tränade men det kan ju ha andra orsaker. Drak-Ulla ställer ju till med en del problem så här i fullmånetider. Jag har sovit lite middag under kvällen och nu ska jag blanda en C-vitamin och hoppas på det bästa.

Jag sitter och tittar på Extrem överlevnad på Discovery Channel samtidigt som jag skriver detta. Det är alltid lika roande att se Bear Grylls överleva i de mest spektakulära områden i världen. Just för tillfället befinner han sig någonstans ätandes en rå sjögurka och grimasera. Häromkvällen lokaliserade han larver i en trädstam. Dessa åt han sedan upp medan han intalade sig själv att de var proteinrika. Lika fullt menade han att de smakade som en massa snorkråkor ihoppackade till en korv.  

Imorgon bär det av till Saltis, det är nästan alltid angenämt.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar