måndag 16 januari 2012



















Färska dadlar är så otroligt gott! Jag lärde känna den här sortens dadlar i julas när jag skulle baka Dadelkaka och kan inte låta bli dem sedan dess. Risken för min del är att jag äter på tok för många. Jag ska väl erkänna att magen inte riktigt blir i form efter en handfull färska dadlar. Men jag tror banne mig att det kan vara värt det. Jag läste att matkedjan Willys hade marknadsfört dessa läckerbitar extra mycket under Ramadan för något år sedan. Det hade sålts över 50 ton färska dadlar under denna heliga fastemånad, en rätt imponerande mängd!

Ny vecka innebär nya plåtjobb. Idag har det varit riktiga toppar och dalar kan man säga. Jag blir alltid lika förbryllad när jag kommer till en lägenhet som ser ut som Hiroshimabombens efterdyningar. Det första som slog mig idag var inte hur fruktansvärt smutsigt och stökigt det var, utan; om detta är städat, vad är då ostädat för personen som bor där? Jag har lovat mig själv att inte vara städkäring fler gånger när jag är ute och jobbar, men vad gör man när mäklaren tittar på en med hundögon? Jag är för snäll i det avseendet, helt klart. Idag spillde personen som bodde i lägenheten till råga på allt ut lite kattsand i mina skor. Vad säger man?

Nu ska jag sova lite så blir det nya tag imorgon.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar