torsdag 26 januari 2012



















Idag har jag efter mycket om och men rensat ur avloppet i duschen. Jag köpte ett par kycklinggula plasthandskar för 15 kronor på Clas Ohlsson och sedan fanns det egentligen ingen återvändo. Det borde ju inte vara så äckligt med tanke på att det är min egen skit, men det är verkligen väldigt äckligt. Det har en ytterst oangenäm doft och en konsistens som nästan inte går att jämföra med någon annan. Jag mådde nästan lika illa som under de mest intensiva timmarna av kräksjukan. Nu är det i alla fall gjort och det är en ren fröjd att duscha igen.

Idag har jag utöver jobbet pysslat med lite sådant som måste göras då och då. Plockat lite och fixat lite och där i mellan sprungit ner med tvätten. På tal om tvätt ja. Jag har flera gånger tänkt att jag ska prova den lilla rosa förpackningen Vanish som stått och glott på mig från hyllorna bland tvättmedlen. Det finns som pulver, spray och gel och jag tog faktiskt steget och köpte en flaska spray av ovan nämnda märke häromdagen. Här ska saneras! tänkte jag. Jag är inte säker på att jag hade någon egentlig plan för vad som skulle saneras men någon liten fläck här och var skulle få sig en törn av Vanish Oxi Action Spray. Men jag måste säga att jag är lite besviken. Antingen var det så att jag faktiskt inte behandlade fläcken på exakt rätt sätt, eller så är deras slogan "Farväl till fläckar" något missvisande. Nåväl, jag ska ge det ytterligare en chans vid nästa tvättillfälle.

Nu ska jag puffa till dunet!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar