torsdag 19 april 2012



















Är det någon som minns de små mittencirklarna i runda knäckebrödskakor? När jag var en liten kicka satt de oftast kvar i de stora kakorna. Numera är det snarare regel än undantag att de saknas. Därför var det med extra stor glädje jag öppnade ett paket Wasa mörkgräddat och upptäckte att några småkakor satt kvar i mitten. 

Wasa i all ära, jag är vanligtvis en Leksandsmänniska. Jag har under överskådlig tid köpt just Leksands mörkgräddade kakor, men kände att det nu var dags att vidga vyerna lite. Valet föll då på Wasa och fråga mig inte varför. Knäckevärldens Rolls Royce är ju annars Vika brödet. Det är ett sådant bröd som man kan unna sig vid speciella tillfällen, åtminstone om man är frilans. 
Jag tror att jag ska fortsätta att vidga mina knäckevyer när jag köper knäckebröd framöver. Det känns fräsch och nydanande.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar